Gazeteci-yazar Murat Yetkin, Hürriyet gazetesinde yayımlanan “AKP’nin yeni iletişim stratejisi”ne değinerek, “Acaba Erdoğan sonunda dışlayıcı medya stratejisinin AK Parti’nin oy kaybında payı olduğunu görmüş olabilir miydi?” sorusunu yöneltti.
Kulislere göre, AKP yönetiminin vatandaşla etkin iletişim kurabilmek amacıyla belirlediği yeni iletişim yöntemlerini değerlendiren Murat Yetkin, Ertuğrul Özkök’ün Erdoğan’ın uçağında muhalif gazetecilerin olmadığı hatırlatmasına ilişkin olarak da, “Erdoğan’ın medya iletişimi gerçekten uçağına kimi davet edip etmediğine indirgenemeyecek kadar karmaşık ve sorunlu” görüşünü aktararak şu ifadeleri kullandı:
“Ne yalan söyleyeyim iletişim stratejisi deyince aklımdan bir an acaba Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve AK Parti yöneticilerinin medyaya bakışlarını nihayet değiştirmeye mi karar verdikleri sorusu geçti.
Acaba Cumhurbaşkanlığı ve AK Parti kapıları artık eleştirel soru soran gazetecilere de açılacak mıydı?
Acaba Cumhurbaşkanı İletişim Başkanlığının akreditasyon sistemi sadece sahipliği AK Partiye yakın olmayan medya kuruluşlarını da kapsayacak mıydı?
Hakaret ayrı konu ama eleştirel yazan, söyleyen gazeteciler iktidardaki siyasetçilerce aforoz edilmekten işsiz kalmaya, dahası hapse atılmaya dek değişen muameleye maruz kalma endişesi duymadan, özgürce çalışabilecekler miydi? Yıllar sonra Osman Kavala’yı yazan Abdülkadir Selvi’ye yapılanlar ortada.
Acaba eleştirel soru soracak gazeteciler de artık Cumhurbaşkanlığı ve AK Parti’nin akreditasyon bariyerini aşıp Cumhurbaşkanına, bakanlara soru sorup başlarına bir şey gelemeden yanıt alabilecek ve işlerine devam edebilecekler miydi?
Beştepe ve AK Parti iletişim bilicanlarının bu kadarına cesareti var mıydı?”
Yetkinreport.com adresinde yayımlanan yazının tamamını okumak için
TIKLAYIN – AKP’de üç ayaklı yeni strateji: İletişimdeki kör noktalar tespit edilecek!